Handelsbetingelser

1. BESTILLING:

Du kan bestille varer fra Dyrenes Webshop via dette website.
Bestilling foregår ved at afgive ordre i Dyrenes Webshop og udfylde kontoformular med alle relevante oplysninger. Vi vil herefter fremsende en ordrebekræftelse via e-mail.

Det er ikke muligt at afgive ordre til Dyrenes Webshop pr. telefon, fax eller ved personlig henvendelse.

Alle priser på websitet angives inklusive moms.
Alle priser på websitet angives inklusive alle afgifter og gebyrer.

Aftaler på vores website kan kun indgås på dansk.

Det er ikke muligt at tilgå kontrakten efterfølgende via vores website. Hvis du ønsker at få tilsendt et nyt eksemplar af kontrakten pr. e-mail, så send en e-mail til info@dyreneswebshop.dk

2. BRUG AF COOKIES

For at webshoppen kan fungere, benyttes cookies. En cookie er et lille stykke kode, som sendes til browseren med mulighed for lagring i en tekstfil på brugerens computer. Cookies kan indeholde værdier som er unikke for den pågældende bruger og computer eller numeriske værdier, der bruges til talbehandling.

I Dyrenes Webshop benyttes følgende cookies:
 

Navn

Funktion

Bid

Varer i kurv (GUID)

Uid

Kundens ID


3. PRISER:

Alle priser er inkl. 25% moms, hvor intet andet nævnes.

DER TAGES FORBEHOLD FOR PRISSTIGNINGER, VALUTAÆNDRINGER, FORCEMJEURE, AFGIFTÆNDRINGER, UDSOLGTE VARER OG TRYKFEJL.

Priserne er kun gældende indenfor Danmarks grænser, ekskl. Færøerne og Grønland.

BEMÆRK, AT DYRENES WEBSHOP IKKE PÅLÆGGER EKSPEDITIONSGEBYR.

4. LEVERING:

Dyrenes Webshop benytter DAO og Bring til levering eller gratis levering i bestemte områder (se nederst under Levering).

Dyrenes Webshop sender ikke ordre til udlandet.
Dyrenes Webshop opkræver ikke ekspeditionsgebyrer.

DYRENES WEBSHOP SENDER IKKE PAKKER PR. EFTERKRAV ELLER POSTOPKRÆVNING.

Ordre over 20 kg (inkl. emballage) sendes ikke.

Bestillinger over 6 kg eller større end en skotøjsæske sendes ikke til privat adresser med DAO. Vælg i stedet Bring.

Bestillings deadline og leveringstid:

 

Deadline:

Webshoppen har deadline mandag kl. 9:00 for leveringer samme uge - hvad enten dette drejer sig om DAO, Bring eller gratis torsdagslevering. Med forbehold fra vores leverandørers lagerstatus. Webshoppen modtager kun varer fra vores leverandører tirsdag eller onsdag og kan derfor ikke love samme uges levering, hvis du bestiller efter mandag kl. 9:00. Modtager vi din bestilling mandag efter kl. 9:00, vil bestillingen normalt blive overført til den næstkommende uge.

Normal leveringstid: 4-10 hverdage afhængig af lagerstatus og bestillingstidspunkt.


5. ANNULLERING AF ORDRE:

Ønsker du at annullere en ordre, kan dette ske inden dennes afsendelse fra Dyrenes Webshop. Du kan således annullere ved at skrive til info@dyreneswebshop.dk eller du kan ringe på tlf.: 44 41 14 41. Husk altid at oplyse ordrenummer.

6. DYRENES WEBSHOP LEVERER GRATIS HVER TORSDAG:

Hvis din ordre, på min. 350,- kr., er os i hænde mandage inden kl. 9:00 vil vi kunne leverer den førstkommende torsdag, hvis du bor inden for området vist på kortet, der kan ses på siden om Torsdags levering (se menuen på hjemmesiden).

Modtager vi din bestilling mandag efter kl. 9:00, vil bestillingen normalt blive overført til den næstkommende uge. Hvis noget er på lager, vil du evt. modtage en delvis ordre, hvis din adresse ligger inden for den planlagte rute. Resten vil blive leveret ugen efter. Du vil ikke nødvendigvis modtage en email om delvis ordre.

7. GRATIS AFHENTNING I BUTIK:

Du kan vælge at afhente dine varer i butikken når din bestilling er meldt klar til afhentning. Dette sker via en sms, som vil blive sendt, når vi har din ordre på lager. Det er gratis at aftente i butikken. Ordrebekæftelsen er ikke en klarmelding til afhentning.

8. BETALING:

Betales med betalingskort er du altid sikret mod misbrug. Du har nemlig mulighed for at afvise en betaling, når du modtager din betalingsoversigt. Du har ingen selvrisiko i tilfælde af at dit kort bliver misbrugt i en internet-butik, der benytter SSL (Secure Socket Layer) i sit betalingssystem. Dermed er du bedre sikret end i den fysiske verden, hvor du har en selvrisiko på 1200 kr., når dit dankort misbruges ved brug af pinkoden.

Data, som du sender i forbindelse med køb betalt med betalingskort, er krypterede (SSL), og det er således kun PBS, der kan læse dem. Hverken Dyrenes Webshop eller andre har mulighed for at læse dataene.

Beløbet for varerne trækkes først, når varerne sendes fra Dyrenes Webshop. Der kan aldrig trækkes et større beløb, end det du har godkendt ved købet.

Hos Dyrenes Webshop kan du betale med kreditkort. Du kan benytte følgende kreditkort:
Dankort.
Visa/Dankort
Visa

9. HOS DYRENES WEBSHOP OPKRÆVER VI IKKE GEBYRER VED DANKORTBETALING.

Betaling med kreditkort:
Vælger du betaling med kreditkort, skal du indtaste dine kreditkortoplysninger (kortnummer og udløbsdato). Så checker systemet automatisk dit kort online. Er de indtastede informationer korrekte, bekræftes ordren samtidig og vi går i gang med behandling af din ordre straks. Når varen sendes - og ikke før - bliver beløbet hævet.

DET ER IKKE MULIGT AT KØBE PR. EFTERKRAV ELLER POSTOPKRÆVNING I DYRENES WEBSHOP.

BETALING VIA BANKOVERFØRELSE OG FORUDBETALING ER IKKE MULIGT.


10. REKLAMATION:

I overensstemmelse med købelovens regler ydes du som forbruger 24 måneders reklamationsret på alle varer. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

For varer med begrænset levetid er din reklamationsret dog begrænset til den holdbarhedsperiode, der er sædvanlig for den pågældende vare.

Opdager du fejl eller mangler ved en købt vare, skal du snarest muligt og inden for rimelig tid kontakte Dyrenes Webshop og forklare, hvori fejlen eller manglen består. Reklamation kan foretages ved at kontakte os på telefon 44 41 14 41. Vi vil herefter sende dig en returlabel pr. mail som du skal printe ud og vedhæfte returforsendelsen. Webshoppens adresse er:

Dyrenes Webshop,
Skovdiget 2A,
2880 Bagsværd.

Telefonnummer: 44 41 14 41

E-mail adresse: info@dyreneswebshop.dk

Lider varen af en fejl eller mangel, vil Dyrenes Webshop forsøge at reparere varen eller alternativt foretage omlevering, hvis det ikke medfører uforholdsmæssige omkostninger for Dyrenes Webshop.

Du skal reklamere indenfor "rimelig tid" efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Vælger du at sende returvaren uden tilsendte returlabel, vil vi refundere dig de rimelige omkostninger herfor.

Varen sendes til:

Dyrenes Webshop
Skovdiget 2A
2880 Bagsværd
Att: Reklamation

Vi har brug for følgende information når du sender varen til os:

Når du benytter dig af din reklamationsret, bedes du oplyse hvad problemet ved varen er så detaljeret som muligt.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Husk at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

11. RETUR- OG FORTRYDELSESRET:

Som kunde har du 14 dage fra modtagelsen af din ordre til at meddele Dyrenes Webshop, at du fortryder dit køb. Efter at meddelelse om fortrydelse er blevet afgivet til Dyrenes Webshop, skal varen returneres til Dyrenes Webshop senest 14 dage efter afgivelsen af meddelelsen.

Fortrydelses- og returretten skal meddeles skriftligt via vores elektronisks standard formular http://www.bagsvaerd-dyreklinik.dk/fortrydelse/, til vores postadresse eller info@dyreneswebshop.dk. Brev eller mail skal indeholde samme informationer, som efterspørges under vores elektroniske standard formular.

Beløbet som refunderes er købsprisen, på varen, fratrukket forskellen mellem nypris og gensalgspris samt fragtomkostningerne for, at varen har været fragtet ud til dig som kunde. Gensalgsprisen er handelsprisen ved videresalg for den brugte vare, og denne beregnes konkret og individuelt af Dyrenes Webshop. Fragtomkostningerne og risikoen for at transportere varen retur, til Dyrenes Webshop, påhviler kunden. Varen kan også afleveres på Dyrenes Webshop's adresse. Vi anbefaler at du benytter Postdanmark, DAO eller Bring, hvor du har mulighed for "track- and trace", så du kan følge din vare hele vejen.

Du vil modtage en mail når vi modtager dine varer på vores adresse. Beløbet udbetales ikke kontant, men i stedet laves en elektronisk bankoverførelse. Ved en elektronisk tilbageførelse kan der gå op til 5 bankdage fra vi har modtaget varerne og til pengene overføres til din konto.

Returadressen er:

Dyrenes Webshop
Skovdiget 2A
2880 Bagsværd
Att: Retur ifølge aftale

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

OBS! Loppe-, flåt- og ormemidler kan ikke byttes eller returneres, også selvom pakken ikke har været åbnet. Dette skyldes loven om salg af lægemidler. Du kan få flere oplysninger ved at kigge på www.laegemiddelstyrelsen.dk eller ringe til dem på telefon 44 88 95 95.

OBS! Åbnede fodersække kan ikke gensælges og kan dermed ikke byttes eller tages retur. Hvis det drejer sig om smagsgaranti, skal Dyrenes Webshop kontaktes inden returnering af produktet. Returomkostninger og evt. gensendelses omkostninger, ved bytte til andet produkt fra samme producent, påhviler kunden. Ved smagsgaranti, skal speciel formular udfyldes inden foderet kan blive sendt retur. Du kan rekvirere denne formular ved at skrive på info@dyreneswebshop.dk.

12. KLAGEGANG:

Evt. klager skal stiles direkte til Dyrenes Webshop, hvorefter vi behandler klagen med rettidig omhu og i henhold til lovgivningen. Skulle du være utilfreds med vores håndtering af sagen, henviser vi til forbrugerklagenævnet på http://www.forbrug.dk/.

13. EMBALLAGE:

Anvender du fortrydelsesretten, beder vi dig så vidt muligt, at returnere varen i original embalage. Da originalembalage i nogle tilfælde udgør en væsentlig del af varens værdi, kan det betyde, at varen ikke kan anses for returneret i væsentlig samme stand og mængde, hvis embalagen ikke følger med. Husk derfor altid at gemme embalagen til du er sikker på, at du vil beholde varen.

14. FORBEHOLD:

DER TAGES FORBEHOLD FOR FORCE MAJEURE, AFGIFTSÆNDRINGER, VALUTAÆNDRINGER, UDSOLGTE/UDGÅEDE VARER OG TASTEFEJL. PRISERNE ER KUN GÆLDENDE I DANMARK, EKSKL. FÆRØERNE OG GRØNLAND.

DYRENES WEBSHOP PÅTAGER SIG INTET ANSVAR SOM FØLGE AF KØBERS RETSFORHOLD OVERFOR TREDJEMAND MED MINDRE ANDET GÆLDER AF DANSK RETS ALMINDELIGE REGLER..

I DET OMFANG DYRENES WEBSHOP ER ANSVARLIG OVERFOR KØBEREN, ER DYRENES WEBSHOPS ANSVAR BEGRÆNSET TIL DIREKTE TAB OG OMFATTER SÅLEDES IKKE INDIREKTE TAB MED MINDRE ANDET GÆLDER AF DANSK RETS ALMINDELIGE REGLER..

DYRENES WEBSHOP PÅTAGER SIG INTET ANSVAR FOR, AT PRODUKTER KØBT HOS DYRENES WEBSHOP, VIRKER SAMMEN MED PRODUKTER KØBT ANDETSTEDS. VED EVT. REKLAMATIONSREPARATION, HVOR FEJLEN VISER SIG AT VÆRE INKOMPATIBILITET MELLEM PRODUKT KØBT HOS DYRENES WEBSHOP OG PRODUKT KØBT HOS ANDEN FORHANDLER, VIL VAREN BLIVE BETRAGTET SOM 100% OK OG VIL BLIVE BEHANDLET EFTER VORES REKLAMATIONSBESTEMMELSER MED MINDRE ANDET GÆLDER AF DANSK RETS ALMINDELIGE REGLER.